CORONAPROPOSTES

divendres 3 d'abril

RECULL DE PROPOSTES PER AQUESTS DIES

En condicions normals avui seria l'últim dia d' escola del trimestre i fariem la MONA.
Us proposem que durant aquestes VACANCES DEL CONFINAMENT féu un pastís o Mona amb els vostres pares i ens envieu una foto al correu torrentinicial@gmail.com.

Abans recordeu que cal fer la fitxa de la recepta(feu un treball amb bona lletra i ben presentat,semblant a la que us proposem de model)



El raconet de Primària: FEM MATEMÀTIQUES!També us proposem que feu problemes del Quinzet amb la Formiga matemàtica. Cliqueu  l'enllaç i feu el vostre nivell: 


L'última proposta per aquest dies.
Podeu fer d' investigadors d' animals. Busqueu els animals que més us agradin o els més estranys i feu la fitxa. Després podeu fer un àlbum del recull dels animals amb una tapa ben bonica.
Quan tornem a l'escola ens l' ensenyareu?


Fitxa investigació animals | Periódico escolar, Ciencia y Ciclo ...


 Recordeu el que cal fer cada dia:

Curs 2018 – 2019 | Escola Sant Pere | Pàgina 19.-Llegir una estona en veu alta i després explicar el que heu llegit.

.-Els alumnes de segon: Escriure tres frases en llengua catalana i tres en llengua castellana. Recordant que comencem amb majúscula i acabem en punt,i separar correctament les paraules dins la frase.

.-Els alumnes de primer: només una frase en llengua catalana.



dimarts 31 de març

ACTIVITATS LÚDIQUES

Per jugar tots junts i divertir-nos! Aquí teniu uns quants jocs:





divendres 27 de març

Manualitats: Fer caixetes amb forma de Minions per amagar secretsMANUALITATS

Manualitats per passar-ho bé amb la família:


Cicle Mitjà - Ferran Sunyer: FORMIGUES COOPERATIVESMOVEM-NOS A CASA

L'equip de Formigues Cooperatives han preparat un joc anomenat "Movem-nos a casa" per a jugar-hi en família aquests dies que hem d'estar a casa. Esperem que el gaudiu!



dimecres 25 de març

CONTE DEL MUSSOL

Mireu! Uns pares de l'escola Fabra-Alella que són metges, han dissenyat aquest conte explicant què és el coronavirus (COVID-19).
Voleu llegir-lo?  cliqueu aquí


CAVALL FORT: El Tatano

Atenció!!

entreu al web de cavall fort (www.cavallfort.cat) i podreu escoltar audicontes d'El Tatano. A més a més d'altres materials.


BIBLIOPROPOSTA


Us proposem una activitat de lectura. Si cliqueu en el següent enllaç, accedireu a un document preparat especialment per vosaltres perquè pogueu llegir alguns llibres. 
Ànims!
Recordeu que si voleu ens podeu enviar a l'email torrentinicial@gmail.com tot allò que volgueu compartir amb nosaltres. Una forta abraçada.





PRACTIQUEM ENGLISH


Boys and girls! How are you?

Avui us deixem una pàgina web per si voleu practicar una mica l'anglès. Busqueu i rebusqueu que activitats molt divertides trobareu. 
Podeu practicar vocabulari, escoltar i cantar cançons...

dilluns 23 de març

FEM ACTIVITAT FÍSICA

Comencem una nova setmana. És recomanable que fem activitat física durant el nostre confinament, ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir els nostres ossos i musculatura i millorar el nostre estat d'ànim.
Us animem a que els feu a casa tots junts.

Exercicis d’activació individual: 

- Rutina d’exercicis: https://youtu.be/oc4QS2USKmkIntensitat suau
https://www.youtube.com/watch?v=dhCM0C6GnrY Intensitat moderada 
https://youtu.be/5if4cjO5nxo Intensitat moderada 
- Tabata ( sèries repetitives d’exercicis musculars): https://youtu.be/TStEzVUqtUU 
- Exercicis d’activació del cos: https://youtu.be/ju8W_SX_wy4 
- El baile del cuerpo: https://youtu.be/z6DoPp-LkTA 
- Zumba senzilla: https://youtu.be/FP0wgVhUC9w 
- Coreografia amb fit ball: https://youtu.be/Dfv59IqZHY4 
                                                   https://youtu.be/40EiBFp7CXY 
                                          https://youtu.be/Dwt0qeBj85I 

Recull de jocs motrius que podem fer a casa: 

- Terra, mar i aire: Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire (saltem amunt i piquem de mans). 
- Simón, simón diu...: Les coses que digui en Simón les haurem de fer...per exemple...Simón Simón diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu...Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ). 
- Fet i amagar: Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts. 
- Qui és qui?: Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui. 
- 1, 2,3 pica paret: Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens  quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici.

divendres 20 de març

LLENGUA, MATES, MEDI,  EXPERIMENTACIÓ I ART

  • Activitats de l’àmbit lingüístic:

○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…

○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.

○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos... de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.

○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.

○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (Google Maps).

●  Activitats de l’àmbit matemàtic:

○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.

○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.

○ Materials autocorrectius de la pàgina Edu 365(cicle inicial)

○ Aprendre les taules de multiplicar del 1 i del 2 (els de segon)

● Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:

○ Els virus .Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? 

○ Visitar ciutats i llocs del món a través del Google Earth

● Activitat d’experimentació i art:

○ Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo

○ Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…

○ Dinamiks

● Activitats amb el mòbil o tauleta:

○ Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox, Apps
educatives validades per docents | Toolbox | mSchools i acompanyar els infants en la seva aplicació.


divendres 20 de març

TASQUES DE CASA

● Suport a les tasques de la casa

○ Col·laborar en la neteja de la llar

○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…

○ Endreçar l’habitació


○ Parar taula i recollir-la

○ Plegar i classificar la roba


dimarts 17 de març

DIVERSOS RECURSOS


RECURSOS : aquí trobareu un recull de propostes didàctiques pels infants. 

2 comentaris:

  1. Hola a tothom!! Soc la mare del Roc Saucedo de 1r ( classe dels metges/sses):Estic contenta amb la quantitat de material didàctic enviat, però també saturada/sobrepassada. No se la resta de pares però "la organització" es complicada i es per això que , no se si es molt demanar, si es podria enviar un planing setmanal amb un mínim de tasques a fer, organitzat , i tenint en compte les situacions : espais, germans petits ,....

    Gràcies i salut ... ja falta menys per acabar !!!

    ResponElimina
  2. Hola a tothom! Els mestres de cicle inicial desitgem que totes les famílies us trobeu bé.
    Pilar, sóc la Marga i respecte al que planteges. Les mestres aquests dies hem estat molt pels informes i molt alertes de les instruccions del Departament d’Educació que ens envía la direcció de l’escola. És cert que hi ha moltes propostes i que són molt obertes i variades, però ens han dit que ho fem així perquè cadascú, i en funció de les necessitats de cada infant, pugui triar el que li vagi millor.
    Com a mare, estic molt d’acord amb tu que la organització és molt complicada, tots sabem que les rutines són bones, i de cop, hem tallat el dia a dia dels infants. El que pot anar bé, jo ho he fet a casa i va prou bé, és un horari amb tasques variades, al matí més activitats de treball però no molt llargues, i a la tarda més manualitats, jocs de taula i activitats “esportives”, vull dir de moure’s una mica, etc. I incloure-hi tasques de la llar, parar i desparar taula, fer-se el llit, …
    Anirem actualitzant el bloc i seguint les indicacions que ens indiquin des del Departament d’Educació.
    Molts ànims, una abraçada i gràcies!

    ResponElimina